טיפולי חניכיים ודלקת חניכיים

דלקות חניכיים, נסיגת חניכיים וכל סוגי הטיפול בהן ניתן לקבל במרפאת השיניים שלנו, בכאב מינורי ואי נוחות מינימלית

החניכיים שלנו הן המעטפת הרכה העוטפת את שורש השן ואת בסיסה ומגנה עליהם מפני לכלוך, זיהום וחיידקים. כאשר ישנה פגיעה בחניכיים, ולו הקטנה ביותר, מעטפת ההגנה נפרמת ונוצר חלל שאליו מזיקים יכולים לחדור ולפגוע בשיניים עצמן. מגוון הבעיות הדורשות טיפולי חניכיים הוא רב, החל מנסיגת חניכיים ודימום וכלה בהתערערות השיניים ונשירתן מהפה, במקרי קיצון. בנוסף, החניכיים הן "כרטיס הביקור" שלנו בכל פעם שאנו מדברים, מחייכים או אוכלים. בד"כ לא נרצה להגיע למצב שבו, בגלל דלקות חריפות בחניכיים שיכולות ליצור בעיות בשיניים עצמן ולהביא אותנו למצב שנצטרך לעשות השתלת שיניים ביום אחד שזהו תהליך לא נעים שכדאי למנוע מראש.

גם צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטאלי הם סוג של טיפולי חניכיים. שמירה על היגיינת פה, רוטינת ביקור אצל שיננית וניקוי קבוע בעזרת חוט דנטאלי יכולים לסייע במעקב אחר תהליכי נסיגת חניכיים, דלקות או כל אירוע אחר שיצריך ביקור אצל רופא השיניים בירושלים והתחלת טיפולי חניכיים מקצועיים למניעה ולא רק לשימור.

סוגי מחלות חניכיים

מחלות חניכיים

קיימות מספר מחלות נפוצות הקשורות לחניכיים ויכולות להופיע אצל כל אחד בכל זמן.

מחלות אלו הן:

א. פריודונטיטיס פי (Periodontitis P) - מחלת מסב השן. חיידקים מסוג פלאק מפרישים רעלנים המביאים להרס מנגנון האחיזה של השן.

ב. מחלת חניכיים מתונה (Mild Periodontitis) - נסיגה בעוצמת אחיזת השן, נסיגת עצם השן והופעת מרווחים בין החניכיים לשן.

ג. מחלת חניכיים מתקדמת (Moderate Advanced Periodontitis) - סימפטומים דומים לדלקת המתונה כאשר יש החמרה בכל הפרמטרים הדנטאליים והקליניים ותוצאת המחלה, באם לא מטפלים בה כראוי, היא תזוזת השיניים הטוחנות ואובדן השיניים.

ד. מחלת גיל הנעורים (Juvenile Periodontitis) זוהי מחלה המגיעה בגיל צעיר יחסית ובעלת רכיבים הרסניים למערכת השיניים והלסת. אפשר לטפל בה באמצעות טיפול דנטלי כירורגי ואנטיביוטי וחשוב מאוד לאבחן אותה בזמן ולטפל בה מוקדם ככל האפשר.

ה. מורסה פריודונטלית (Periodontal Abscess) - מעין זיהום מוגלתי בתוך רקמת החניכיים העלול להביא להרס הרקמות התומכות את השן. סימני המורסה בולטים וניכרים לעין וכוללים אדמומיות, הפרשת מוגלה ואפילו תזוזת שיניים בשלב מתקדם יותר.

ו. פריודונטיטיס אגרסיבית (Aggressive Periodontitis) - זוהי תופעה חריגה של הצטברות מספר מחלות חניכיים משולבות היוצרות הרס מהיר למערכת הלסתות, תזוזת שיניים ונשירתן.

ולכן, בכי למנוע מחלות אלה ואינפקציות אחרות, מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים ולבדוק מהי מידת הזיהום שלכם במצב הנוכחי ובכך לשמור על בריאות החניכיים והפה בפרט לפני שמגיעים לתהליך של השתלות שיניים.

קבלו כבר עכשיו יעוץ חינם מרופא שיניים מומחה